In deze nieuwsbrief

NR. 15, december 2018

Grote clubactie groot succes, de nieuwjaarsreceptie, clubkampioenschappen, contributiebeheerder gezocht, grote schoonmaak en een magische voorstelling

De lange mat gaat komen.

De Grote Clubactie is een succes bij DVO: de nieuwe lange mat komt er. Afgelopen periode verkochten ca. 80 leden loten voor de Grote clubactie. Het doel was om een nieuwe lange mat te verdienen. Er zijn 1400 loten verkocht, wat een opbrengst geeft van bijna € 3000,- Goed gedaan!

We hadden drie ouders die de loten stuk voor stuk invoerden:
Yvonne van der Laan, Anouk Blankestijn en Anneloes Wilschut – jullie hartelijk dank!

De 33 verkopers van meer dan 20 loten krijgen binnenkort bericht (via leiding en facebook) wanneer de filmbon opgehaald kan worden.

Nieuwjaarsreceptie zondag 6 januari 2019

Het bestuur van DVO nodigt de leiding en haar leden uit voor de nieuwjaarsreceptie welke zal worden gehouden op zondag 6 januari 2019 van 15.00-17.00 uur in het DVO gebouw. Wij willen met u een toast uitbrengen op het nieuwe jaar en de onderstaande jubilarissen huldigen.

Naam jubilaris Naam leiding
50 jaar  lid Jack Kok Bret Buddenberg
40 jaar lid Liedewij Bollaart Ans van den Assem
Ans van de Engh Ans van den Assem
Heleen van Papenhove Ans van den Assem
Bep van der Net Mieke Dubois
25 jaar lid Willi Al-Hilli Bestuur
Christel Markusse Leiding en Marc Leurs
Janny Bartelings Ans van den Assem
Bep Marico Ans van den Assem
Reyes Wouters Ans van den Assem
Ria van Hees Mieke Dubois en Victoria Bougrimov
Marjon Klein Mieke Dubois
Janny Voogt Angélique Simon
Lia van den Hout Sandra Volkert
12 ½   jaar lid Jonna de Zeeuw Helen Kanters
Minke de Graag Christel Markusse en Lonneke Besems
Sanne de Weers Leiding en Luka de Zeeuw
Christiaan Spruit Femke Kok
Chantal Rachman Luka de Zeeuw
Annelies Flach Sandra Volkert
Caroline Luijten Sandra Volkert
Tanny van Duivenbode Ans van den Assem
Jonneke Grootenboer Ans van den Assem
Margriet van Herk Ans van den Assem
Rosa Mudde Ans van den Assem

Gehele turnselectie dames turnt clubkampioenschappen in turnhal

Zondag 2 december j.l. was het een drukke dag in de Turnhal op de Sportboulevard. Bijna 60 selectieturnsters streden hier om de medailles op hun Clubkampioenschappen.

Dit jaar komen alle groepen voor het eerst uit onder dezelfde noemer: Turnselectie Dames D.V.O.

De namen RTT en Tuco, die voorheen verbonden waren aan verschillende selectieniveaus, zijn voorgoed verleden tijd. Daarom was er ook besloten om de clubkampioenschappen voor allen op één dag plaats te laten vinden.

In de ochtend werd er gestart met de verplichte en keuze oefenstof in de 1e, 2e, 3e en 4e divisie. En in de middag waren dat dezelfde leeftijdscategorieën in de 3e, 4e, 5e en 6e divisie.

Voor iedereen was dit de aftrap van het nieuwe wedstrijdseizoen en een mooie graadmeter om te kijken hoe ver we zijn in de voorbereidingen. Natuurlijk moet er hier en daar nog geschaafd en verbeterd worden, maar voor nu was de leiding dik tevreden en kunnen we met z’n allen terugkijken op een geslaagde gezamenlijke ‘Turnselectie-dag’ van D.V.O.

DVO Club van 50 – Vrienden van DVO

DVO heeft een trouwe club van vrienden, die jaarlijks een bedrag van €50,- schenken aan de vereniging. Van dat geld wordt een keer per jaar een cadeau gekozen, dat de Club van 50 aan DVO geeft. Dit jaar was dat een professionele vaatwasser voor de kantine. De afgelopen jaren waren dat o.a. een beamer, meerdere vlaggen en het 1-2-3-podium. De Club van 50 heeft nu bijna veertig leden en we willen naar de vijftig. Wordt nu lid van de Club van 50 en je ontvangt een slagroomtaart van DVO.

Gezocht: contributiebeheerder

Begin volgend jaar treed René Blaak af als bestuurslid, met in zijn portefeuille het innen van de contributie t.b.v. D.V.O. René heeft deze taak de afgelopen 6 jaar vervuld en gaat het stokje overgeven. Voor deze functie zoeken wij daarom een geschikt persoon, die hieraan invulling gaat geven voor de komende jaren. Het innen van de contributie gaat volledig digitaal. Enige kennis van computers is daardoor gewenst. Voor de overdracht is een ruime inwerkperiode gepland, dus de overdracht kan op een goede wijze plaats vinden. Er is niet noodzakelijk een bestuursfunctie aan gekoppeld. Dit is vooraf met elkaar te bespreken.

Vind je het leuk om deze taak voor D.V.O. in te vullen of weet je iemand, die hiervoor geschikt is, neem dan contact op met de voorzitter, Mike Nijenhuis. Zijn e-mail adres is voorzitter@dvo-dordrecht.nl

28 december grote schoonmaak bij DVO

Op vrijdag 28 december hopen wij weer heel veel leden te verwelkomen voor de grote schoonmaak bij DVO. Traditiegetrouw gaan we alle hoekjes en gaten bij DVO eens goed onder handen nemen om in januari weer schoon en fris het nieuwe jaar in te gaan. Wij verwelkomen u allen vanaf 8.45 uur met koffie en thee en met voldoende inzet zijn we binnen enkele uurtjes klaar met deze klus.

105-jarig bestaan DVO: een Magische voorstelling

Vrijdag 9 november 15.00 uur……..de mensen van het licht en geluid zijn druk bezig met het uitladen van hun spullen bij de Sportboulevard, de werkgroep verzamelt zich op dezelfde plek en treft de eerste voorbereidingen……..19.00 uur……..de toestelploeg start met het inladen van de toestellen, die bij D.V.O. vandaan mee moeten naar de Sportboulevard…..dit gaat in een sneltreinvaart. Ondertussen worden wij goed bediend door de catering van D.V.O.

Om 1.00 uur is vrijwel alles in gereedheid gebracht en is de sporthal omgetoverd tot een magisch theater, waar straks onze leden gaan spetteren.

Zaterdag 10 november 8.00 uur….-sommigen met wat kleine oogjes-……zijn we weer present in de sporthal. Het licht wordt getest, de laatste puntjes worden op de i gezet en om 9.30 uur starten we met de generale repetitie voor alle deelnemers.

Rond 12.00 uur staat er een overheerlijke lunch klaar, gemaakt door onze vrijwilligers van de kantinecommissie, en dan gaat het echt bijna gebeuren.

Om 13.00 uur gaat de zaal open en staan de vele, vele vrijwilligers klaar op hun posten, het publiek zoekt een plekje in de zaal en rond 13.30 uur start de eerste jubileumvoorstelling Touch of Magic.

Na de voorstelling staat er voor alle vrijwilligers een maaltijd klaar en maken we ons op voor show twee. Om 18.30 uur gaat de zaal weer open en om 19.00 uur knallen we met de tweede voorstelling, ook weer ondersteund door onze vele vrijwilligers.

Waarom vertel ik niet wat specifieks over de show??? Het is vrijwel onmogelijk om daar per groep, per act, per leiding iets over te vertellen, zonder iemand tekort te doen. Je had er echt bij moeten zijn om dat te beleven!!!

Het is niet uit te leggen wat we hebben neergezet met elkaar. 600 deelnemers, die allemaal hun beste beentje hebben voorgezet. Een mooie afwisseling in dans en toestelnummers, met een prachtig decor.

Stuk voor stuk mooie, goede en leuke nummers, in elkaar gezet door onze leiding, waar vele, vele weken voor getraind is door de deelnemers. Het was genieten met een grote G.

Onze dank gaat uit naar de vele vrijwilligers, die deze dag mogelijk hebben gemaakt. Zonder hen had deze jubileumshow niet zo succesvol geweest: de toestelploeg, de leiding, de hulpleiding, alle mensen van de catering, alle vrijwilligers rondom de uitvoering in de turnhal, in de sporthal, bij de ingangen, de heren van licht en geluid Behind the scenes, de heren van de filmpjes en live beelden, de brandwacht, de fotografen, EHBO, de mensen van de beamer en livestream naar de turnhal, de mensen voor het rijden van de toestellen vrijdag en zaterdag…………….wij zijn jullie allemaal dankbaar!!!

En last but nog least: Onze deelnemers aan deze twee magische shows. Het was de laatste weken veel trainen en ook 10 november was voor jullie een lange dag, maar het was niet voor niets. Wij hebben veel positieve reacties gehoord en hopen dat jullie er ook van hebben genoten!!! Dank jullie wel.

Na 1,5 jaar van voorbereiding zit het er dan opeens op voor de werkgroep. Een raar maar goed gevoel. Vooral de laatste weken waren intensief en spannend, maar we kunnen met recht trots zijn op wat we met elkaar hebben neergezet. Een groot woord van dank aan Angelique Simon, Patrick Piket, Astrid van Spanje, Petra de Gast, Luka de Zeeuw en Femke Kok is in deze wel op z’n plaats. Ons thema is zeer goed uit de verf gekomen. “Touch of Magic”, je was geweldig!!!Tot over 5 jaar. Dan hopen we ons 110-jarig bestaan te vieren.